Головна » Файли » Мої файли |
15.03.2015, 12:04 | |
Тема уроку. Краса врятує світ, якщо світ врятує красу (За новелою Рея Бредбері «Усмішка») Тип уроку: комбінований Мета уроку: навчити осмислювати зміст прочитаного; розвивати навички аналізу тексту, творчу уяву, логічне мислення, уміння доходити власних висновків; порівнювати твори різних жанрів Дидактичні матеріали: текст новели «Усмішка», поезія Ліни Костенко «Вже почалось, мабуть, майбутнє…», презентація Епіграф: Майбутнє створюється нами тепер. Кожної хвилини , яку ми проживаємо, нам надається можливість творити його. Рей Бредбері Хід уроку I. Повідомлення теми та мети уроку. (Слайд№1) II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд №2)
Коли ми говоримо про майбутнє, то завжди чомусь уявляємо якісь фантастичні споруди, незнайомі машини, роботів і багато чудес. Мало хто замислюється про те, що саме своїми справами і думками наближаємо його. Адже майбутнє – це завтрашній день. До цієї теми зверталося багато письменників-фантастів, створюючи у своїх творах цей незвичний світ. Лише деякі з них закликають нас робити зараз навколишній світ кращим, щоб узяти це із собою в завтрашній день і не допускати зла у світі, аби наші нащадки не дорікали нам. Питання добра і зла, екологічні проблеми, проблеми бездуховності людей піднімає у своїй творчості один із найвідоміших американських письменників-фантастів Р.Д. Бредбері. Саме його новелу «Усмішка» ми сьогодні будемо вивчати.
III. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу
(Ярмарковий і святковий день) Словникова робота. (Слайд №3) Індивідуальне повідомлення учня про лексичне значення слова свято.
Складіть інформативно-асоціативне гроно до слова свято.
(знайдіть цитату з тексту)
(Людям байдуже: вандалізм став не просто нормою життя, а чи не єдиною насолодою) Словникова робота. (Слайд №3) Індивідуальне повідомлення учня про лексичне значення слова «вандалізм». Висновок Загибель культури і цивілізації є наслідком того, що люди втратили здатність любити. Слово «свято», яке є у тексті, і «вандалізм» з підтексту вживаються як контекстуальні синоніми. 2. Перегляд уривка фільму «Усмішка» та його обговорення. (Слайд №4) Словникова робота. Троглодити – печерні люди - Дивний світ, чи не так? Світ, у якому все руйнується, гине. Світ «нових троглодитів». У тексті звучить запитання: - «Як ми дійшли до такого стану?» - За що люди ненавидять минуле? - Чи всі у натовпі однаково думають? - Як почувається хлопчик Том серед того натовпу? (Слайд №5) - Чому саме Тома (дитину) автор робить головним героєм твору? - Чим він відрізняється від інших у натовпі? Знайдіть цитати. Постановка проблемного питання: - Яка людина зможе зробити органічну цивілізацію? Висновок Людина, душа якої горнеться до гарного, тобто така, як Том.
Говорячи про прекрасне, Рей Бредбері не випадково звертається до твору, що написаний 500 років тому, але не перестає хвилювати серця справжніх цінителів живопису донині. «Мона Ліза дель Джоконда» – незрівнянне втілення гуманістичного ідеалу жіночої краси. Піднесений ідеал жіночності поєднується тут з чарівністю, виразністю невловимої посмішки, ніжністю світлотіні пейзажу, що тане в імлі. Ледь помітна жіноча усмішка принесла світову славу і митцю, і картині. «Джоконда» - це чудо живописної майстерності: контраст між уважним поглядом та на півусмішкою на вустах дає змогу зрозуміти протиріччя її переживань. Чарівна усмішка, здатна хвилювати душу людини, впливаючи на неї загадковою посмішкою. Учитель. Відома фраза : «Краса врятує світ» А от чи врятує світ красу? Адже «Мона Ліза» не лише обпльована, вона розірвана. (Слайд №7) - Як поводиться натовп під час знищення картини?
Знайдіть цитати з тексту Висновок У душі Тома відбувається боротьба. Він – думаюча людина. Зустріч з картиною завершила процес внутрішньої боротьби. Том уже ніколи не буде брати участі у «святах». 4. «Діалог» Тома з великим і вічним. (Слайд №8)
Учитель. А може Том урятував Красу, яка потім врятує світ? Адже майбутнє за Томом, а не за Грігсбі.
(Хлопчик побачив добро і ласку. Його душа торкнулася не просто до гарного, вона веде мовчазний діалог з Великим, з красою)
Пропоную послухати уривок із музичного твору норвезького композитора Е. Гріга і подумати: з яким уривком з новели він співзвучний (звучить мелодія Е. Гріга «Ранок») (Слайд №9) - Чому автор закінчує новелу описом ранку? (Усмішка, що лежить на долоні дитини, може означати лише надію – ранок (майбутнє) відбудеться!) Висновок. Бредбері впевнений – якщо у людства є надія, то є й майбутнє.
План-схема тема (зазвичай іменник); опис (два прикметники); дія (три слова); ставлення (фраза – чотири слова); перефразування сутності (одне слово).
Усмішка Таємнича, чарівна Захоплює, надихає, возвеличує Духовна краса врятує світ Майбутнє
«Усмішка» – великий неспокій за майбутнє людства; глибока віра у хвилюючу красу великих шедеврів, що знаходять стежку до дитячого серця – бо хто ж інакше врятує світ?!
«Вже почалось, мабуть, майбутнє…» (Слайд №10) Виразне читання поезії.
Р. Бредбері? Висновок. Рей Бредбері і Ліна Костенко вірять, що людина та краса врятують світ. IV. Підсумок уроку Заключне слово вчителя. Рей Бредбері і Ліна Костенко у своїх творах порушують проблему бездуховності суспільства, в якому люди, втративши почуття прекрасного, залишили тільки ненависть до всього й у такий спосіб знищують самі себе. Таким може бути і наше з вами майбутнє, якщо ми не подумаємо про свою культуру, духовність, доброту і милосердя, розуміння прекрасного. Збережіть у собі ці якості і передайте своїм дітям, тоді і майбутнє буде таким прекрасним, яким ви хочете його бачити. V. Домашнє завдання (Слайд №11) 1. Написати твір-роздум «Моє майбутнє…». 2. Підготувати повідомлення про Антуана де Сент-Екзюпері. | |
Переглядів: 1364 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |