Головна » Файли » Мої файли

Світова література. 7 клас.
14.03.2015, 23:44

Урок №1

Мета уроку: ознайомити учнів з основними фактами життя і творчості письменника-новеліста, вдосконалити навички аналізу прозового твору, виховувати гуманне ставлення до оточуючого світу, людей.

Обладнання уроку: портрет поета О.Генрі, опорно-логічна схема, мультимедійні додатки.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.  

Епіграф до уроку:

У кожного із вас є величезні скарби,

 які ви мало цінуєте.

О.Генрі

 

Хід  уроку

                              

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Організація бесіди:

  • Прочитайте епіграф до уроку. Скажіть, про які величезні скарби йдеться? (Можливо, це – здоров’я, талант, рідні люди, розум тощо).
  • Яким є смислове навантаження слова «скарб» у цьому випадку?

Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з життям і творчістю американського письменника-новеліста О.Генрі. Читання й аналітична роботі з його твором «Останній листок» допоможе нам наприкінці уроку відповісти на запитання: які скарби є в душі головних героїв твору?

ІІ. Робота над сприйняттям і засвоєнням нового матеріалу.

Індивідуальні повідомлення про життя і творчість О.Генрі за планом:

  • Походження О.Генрі, його родина і дитинство.
  • Навчання і початок трудової діяльності майбутнього письменника.
  • Життєві випробування.
  • Літературна творчість О.Генрі.

Теоретична пауза.

  • Новела – це невеликий епічний твір, що зображує окрему подію в житті людини, з динамічним сюжетом і несподіваною кінцівкою.

ІІІ. Коментоване читання та аналіз новели «Останній листок».

Методичний коментар. Читання твору відбувається в класі почергово. Вчитель дає коментар до слів, не зрозумілих учням, під час читання.  

Бесіда за прочитаним:

  1. Де відбуваються події новели О.Генрі? (місто, країна).
  2. Охарактеризуйте головних героїв твору? Де і як вони живуть?
  3. Що пов’язує Сью і Джонсі?
  4. В якому стані знаходиться Джонсі? Від кого чи від чого залежить одужання дівчини?
  5. Що ви можете сказати про дії і почуття її подруги Сью?
  6. Хто такий Берман? Як ви оцінюєте його зовнішність і поведінку під час розмови зі Сью?
  7. Простежте, якими словами описує автор цього художника. Про що вони свідчать?
  8. Що думає Берман про поведінку Джонсі?
  9. Чому і як змінилася Джонсі наступного дня?
  10. Як пояснила Сью те, що останній листок не впав?

IV. Робота в групах.

Завдання для 1 групи:

  • Доведіть, що твір «Останній листок» є новелою?

Завдання для 2 групи:

  • Над якими проблемами спонукає замислитися новела О.Генрі?

Завдання для 3 групи:

  • Які найкращі людські якості втілено в образі Бермана?

Завдання для 4 групи:

  • Який спосіб подолання життєвих негараздів пропонує О.Генрі в своїй новелі?

Презентація результатів роботи в групах.

V. Підбиття підсумків уроку.

Вправа «Мікрофон».

  • «Які скарби ви помітили в душах головних героїв новели О.Генрі «Останній листок»?»

Домашнє завдання:

  • для всіх учнів: написати твір-характеристику Сью, Джонсі або Бермана (за вибором учня);
  • індивідуальні: здійснити дослідження: «Яку картину і чому мріє написати Джонсі?»
Категорія: Мої файли | Додав: Mila
Переглядів: 736 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0